https://agendaanims.blogspot.com/2024/08/244-avui-neix-ecomentals-public-per-la.html
https://ecomentals.blogspot.com/ EN MENYS DE CINC MINUTS
Pàgina Oficial + Índex dels Blogs (PO+IB) del professor i psicopedagog RESPONSABLE Josep Maria Ferran i Torrent. TRANS o Transcomentalista Són 50 blogs i 25 raons associatives de la tesi Causa Oferta Oportunitats Cooppel per la Pau, ODS 2030. Consistent en l'atenció a les persones, el compromís associacionista i les seves relacions amb els estudis superiors, les universitats i la investigació acció internacional, nacional i local en els diversos camps del pla Cooppel per la Pau.- 2024
Ara desaparegut el servei de Territoris Creatius on constavem les persones escriptores, artistes o destacades en el cultura.
Recuperat amb 10 captures de pantalla.
Josep Maria Ferran i Torrent
Parlem, no costa res i els dos podem guanyar molt.
- Com ocupar la nostra ment que ens ajudi a ser el que volem.
- Com millorar el record jugant. ( més rendiment, més actitud a aprendre, més creativitat i satisfacció en la vida).
- Amb una conversa ens podem ajudar mútuament.
ESCRIU-ME I T'HO EXPLICO
Escriu-me al what's número +34 619 79 39 69 les 24 hores i et contesto el més aviat possible.
Atenció solidària a les persones.
Gratuïta i en el principi sense cap compromís
INVESTIGACIÓ TR@NS:
- Formació en:
Dip. professorat d'EGB 1979, lic. pedagogia terapèutica 1983, lic. ciències religioses 2015, màster en història de les religions, TFG Socioaddiccions 2006, anàlisi transaccional 2000, seguretat i riscos laborals, 1995, drets humans i igualtat 1988, etc.
- Experiència professional:
Professor EGB, mestre terapeutica i educació especial, mestre audició i llenguatge (22 anys), assessor psicopedagògic (EAP) (8 anys) i professor especialista en orientació educativa (6 anys)
A.- En Causes d'Autoaprenentatge Servei Comunitari (CASC)
Des de 1976 per projectes causes d'autoaprenentatge servei comunitari (CASC).
1.- 1976-79
1976 primera conferència explicativa, 1977-79 Això...Aleixarenc. Única revista catalana en a transició democràtica catalanista, crítica, clandestina i de plena llibertat d'expressió
2.- 1980-81
ALBAIN Mètode. Alfabetització Bàsica Inicial. Aplicat a més de 500 joves d'uns 20 anys d'edat. SMO. Pedagogia experimental. Mòbil APS i solidari
3.- 1985 fins avui.
Creació i invenció de jocs didàctics i culturals FARS fungibles, àgils, recurribles i socialitzadors. Difusos en els ICE UB, UPC, UZ, UAB i URV. Escacs Digital 1985, Jocs Toponímics 1989, Mètode DAI, Desenvolupament d'Ajuda a qualsevol Infant. (Seguiment de progressos de l'alumne), 1990, APCIISE o la distància entre informar-se i decidir-se 1996. Conversa (Decisiologia, Ment Fràgil i Teorema de Nombres Decisoris), 2004.
B.- Científic. Marc conceptual.
Definició:
Trans..... vol dir a través de i més enllà de.
TR@NS significa:
Tenint Record Aprenent NeuroSensorialment
En l'activitat TR@NS tenim la Transaccional Anàlisi en tasques de:
- Transcomentalista de la Neuromobilització de les Intel·ligències Natural i Artificial, Com aprendre millor?
- Transfiloperiodista. Us de la conversa, l'entrevista i els programes de ràdio com a mòbil.
- Transassociacionista. En la participació directiva, comunicativa i mediadora en les associacions i en els federacions
- Comunicació informativa i de comentals i transcomentals en blogs, en les xarxes socials i en la comunicació telemàtica i presencial.
C.- EN QUE ET PUC AJUDAR.-
La més important em pots escriure i quedem per conversar per telèfon, what's o presencialment.
Temes que estic implicat:
- DRETS HUMANS
- ATENCIÓ A LES PERSONES, ESCOLTA ACTIVA.
- MEDIACIÓ
- INVESTIGACIÓ-ACCIÓ
(ACTION RESEARCH) en autoaprenentatge servei comunitari
LES TASQUES SÓN EN:
- Informació en turisme.
Info tur Parc Natural Serra de Montsant i EIN Serra de Llaberia.
- Conferències, ponències, tallers, concerts per la pau poètics, relats o musicals...etc. a concertar
- Informar sobre recursos entorn i visites Cooppel a museus o espais naturals, rurals o urbans. En recursos de l'entorn, associacions de suport, museus i biblioteques a la comarca del Priorat i a la ciutat de Tarragona.
- Orientació educativa, salut, social, cultural, veïnal, administrativa, jurídica i judicial Drets Humans. Atenció a la Víctima
- Assessorament psicopedagògic.
- Opinió qualificada, una opinió més segons l'experiència professional i formativa.
- Animació de tallers de conversa i de control mental neuromobilitzador.
- Investigació transaccional analista del comportament en el món analògic i en el digital. Comportament en les Xarxes Socials
- Tesi postulant Causa Cooppel per la Pau. Pots tenir informació i si vols col·laborar.
ESCRIU-ME
Escriu al what's número 619 79 39 69 les 24 hores i et contesto el més aviat possible.
Atenció solidària, és gratuïta i confidencial.
JUSTIFICO MI TAREA DE AUTORIDAD PÚBLICA
Somos autoridad moral, social y pública.-
Como ciudadanos tenemos autoridad, que puede ser moral, social y pública.
Son tres campos distintos según el tiempo dedicado:
1.- En la familia y a nivel personal. También en la intimidad.
2.- En la convivencia en las escaleras vecinales, barrios o asociación de vecinos.
3.- En las asociaciones cívicas y en la sociedad civil
4.- En el mundo laboral y en el trabajo o en el ejercicio de la profesión.
5.- En el voluntariado. Llevar tareas sin nada a cambio, tiempo solidario.
La autoridad puede ser entendida desde diferentes perspectivas según el contexto en que se utilice. A continuación, se describen los conceptos de autoridad moral, social y pública:
La autoridad moral se refiere a la capacidad de una persona o entidad para influir en las opiniones, comportamientos y decisiones de otros basándose en principios éticos, integridad y valores. Esta autoridad no proviene del poder formal o legal, sino de la percepción de que quien la ejerce es justo, honesto y actúa de acuerdo con elevados estándares morales. Ejemplos de figuras con autoridad moral podrían ser líderes religiosos, activistas por los derechos humanos o figuras públicas reconocidas por su integridad.
La autoridad social se deriva de la posición de una persona dentro de una estructura social o comunidad. Está relacionada con el estatus, las normas culturales y las expectativas de comportamiento dentro de un grupo. La autoridad social puede ser ejercida por individuos o grupos que tienen prestigio, respeto o influencia en una comunidad. Esto incluye a líderes comunitarios, ancianos en ciertas culturas, o incluso celebridades en la sociedad moderna, cuyo comportamiento y opiniones pueden tener un impacto significativo en los demás.
La autoridad pública es la autoridad oficial y legal que tiene una persona o institución para gobernar, tomar decisiones y hacer cumplir las leyes y normas dentro de una sociedad. Esta autoridad se confiere a través de procesos legales y constitucionales y se ejerce en el ámbito de las funciones gubernamentales y administrativas. Incluye a funcionarios electos, cuerpos de policía, jueces y otras figuras de autoridad en las estructuras gubernamentales y administrativas. La legitimidad de esta autoridad se basa en la conformidad con las leyes y el apoyo de la ciudadanía.
En resumen, cada tipo de autoridad tiene su propio ámbito de influencia y se ejerce de diferentes maneras, pero todas son fundamentales para el funcionamiento y la cohesión de la sociedad.
SOY UNA PERSONA COMPROMETIDA
Una persona dirigente y responsable social, Juez de Paz, profesor, defensor de los Derechos Humanos.
SOMOS AUTORIDAD MORAL PÚBLICA PARA DEFENDER LOS DERECHOS HUMANOS
Mis motivos son aprender por medio de la conversación, descubrir juntos el sentido de la misma, explicarte porque aprendo y como nos podemos ayudar, mutuamente.
Con respeto a la confidencionalidat encontrar respuestas y soluciones a nuestras inquietudes, necesidades, intereses, cuestiones, problemas o conflictos.
Sólo escribe las 24 horas a info@cooppel.org o bien al what's número +34 619 79 39 69
Y te respondemos lo antes posible.
Conegut per Ferran de .............
Enguany ser pregoner de la XXXV setmana cultural de l'Ateneu 13 de maig de 2024 s'ha fet palesa la diversitat de Ferran de...... en 21 iniciatives entre programes i projectes solidaris, en voluntariat social
https://dinaments.blogspot.com/2024/05/129-ferran-pregoner-de-la-xxxv-setmana.html
Escriu, impulsa iniciatives solidàries etc.
Causa Cooppel per la Pau
Converses i visites Cooppel
Ferran i Torrent Jim.
https://indexjmferrangmail.blogspot.com/
Ferran de la Cooppel. mencionat com Cooppel a vegades pseudònim.
De professió professor d'EGB, mestre, assessor psicopedagògic EAP i professor, ara professor col·laborador voluntari d'Educació.
Amb formació universitària i estudis superiors en professorat i mestre, pedagogia terapeutica, ciències religioses història de les religions, psicologia humanista i Anàlisi Transaccional i en Mediació Voluntària.-
Definició:
És un pedagog voluntari social, crític paulofreirà, filoperiodista comunicant en les xarxes socials, conferenciant col·loquial, monologista i radiofonista local i "comentalista" des de l'any 1976, és pedagog terapeuta des de 1983, dissenyador de jocs didàctics des del 1985, impulsor de la Causa Cooppel per la Pau que defensa el Dret Universal Mental i el Tracte Interpersonal (DUMTI) a favor del Disseny Universal de l'Aprenentatge, el bon ús de la Intel·ligència Artificial (IA) i en compromís amb els Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS 2030), des de 2012.
Des de 1974, tenia 16 anys, fa 50 anys va començar a tenir iniciatives solidàries.
https://dinaments.blogspot.com/2024/06/134-principi-de-conservacio-associativa.html
Reivindica com investigador autodidacta amb llicència universitària el com construir la pau en la ment de les persones (UNESCO).-
Amb dedicació voluntària a l'Estudi de la motivació i a la Investigació Ètica dels Drets Humans, a la mediació comunitària i a la negociació amb oratòria i dialògica. Trans Mediació Ètica Drets Humans (TransMED) en les juntes directives d'associacions i federacions
Escriu en les Xarxes Socials Cooppel amb més de 20.000 contactes i investiga (Investigació-Acció amb Pràctica Reflexiva) la Motivant Comprensió del Record Disponible (CRD), capacitat social en totes les civilitzacions i en l'antropologia històrica i prospectiva del segle XXI.
Disponible a dur a terme la Conversa i Visites Cooppel a associacions de tota classe, residències i centres de dia, balnearis, amb atenció a persones i famílies i innovar museus i biblioteques locals. Aprendre a aprendre al llarg de tota la vida.
Amb estil de vida promotor-sostenible, analista-control, pragmàtic, activista, reflexiu i teòric per a compartir els avanços de la tesi i dels programes de la Causa Cooppel per la Pau.
Comentalista.-
Pel seu estil de comentar (Co) amb mentalitat (mental) amb sentit cooperatiu obert a els aprenentatges a partir de la lectura i la interpretació sensorioneuronal de la trans autoritat mental (Transaccional Analista) (lista).
Imparteix conferències, monòlegs i organitza taules rodones sobre temes d'interès públic, social i general.
Els programes generals del pla de la Causa Cooppel per la Pau són quatre:
- CRD. Concepte teòric científic de la tesi: la Comprensió del Record Disponible
- Oferta del programa CoMENTS per a l'entrenament narratiu neuro-trans-sensorial (NTS) per a la millora de l'aprendre a aprendre i del seu talent
- Disponibilitats. Agència d'aproximació, contacte, acolliment i acompanyament de persones
- Informe de la tesi . Ponent permanent de transparència actualitzada de la marxa de la tesi i els seus progressos.
i formen el CODI C@LCs Cooppel FERRAN
.
Curs 2024-25
Compromís d'apostolat amb la sinodalitat de l'Església i en la societat civil, en la cooperació local i mundial (UNESCO).-
ODS 2030. Laudato Si
Enguany en el curs 2023-24 hem fet un salt qualitatiu gràcies:
1.- Al Vè any de la participació de les jornades DIM EDU Global a nivell d'Espanya amb participació de professionals d'arreu del món. Cuba, Argentina, Portugal i Itàlia. Hispano, Ibero i llatino.
https://ponentcooppel.blogspot.com/
2.- Participació activa amb projecte final amb el projecte de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, curs reconegut pel Departament d'Educació. APLICA SOLUCIONS INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL, DISSENY UNIVERSAL DELS APRENENTATGES I ODS 2030.
https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/2024/05/81-valoracio-final-del-curs-aplica.html
https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/search?q=aplica+solucions
3.- Desenvolupament de la tesi general sobre la Causa Cooppel per la Pau amb diverses ponències durant el curs 2023-24 i el pregó de la XXXV setmana cultural de l'Ateneu de Tarragona.
https://dinaments.blogspot.com/2024/05/129-ferran-pregoner-de-la-xxxv-setmana.html
4.- 2024, XXV aniversari de l'agenda pública de CERADAI, Causa Cooppel per la Pau, de l'iniciació a les emissores municipals amb programes propis, XV aniversari del programa col·laborador voluntari a ràdio Falset "Priorem Priorat".
https://priorem.blogspot.com/2024/04/32-programa-01-de-juny-de-2024-numero.html
DISPONIBLE
Atenció a les persones, a les famílies, a les associacions i a les escoles i instituts amb compromís cooperatiu amb la seva llibertat, la pàtria potestat i en la direcció de les entitats i recursos: museus, biblioteques, etc.
CONTÁCTAME POR LO QUE QUIERAS: UNA OPINIÓN MÁS, NECESITAS QUE TE ESCUCHEN, QUIERES APRENDER MÁS CON EL MISMO ESFUERZO, ETC.
PEDAGOGIA IMPULSIVA SOLIDARIA
Actualizado 19-08-24
Josep Maria Ferran i Torrent
RESUMEN CORTO
DE MI CURRICULUM VITAE.-
1.- Formación y profesión:
Profesor de EGB (Matemáticas, ciencias naturales y Sociales). Profesor de oratoria y de Cooppel, especialista en didáctica de las materias instrumentales y especialista en orientación educativa. Maestro de Educación Infantil. Audición y Lenguaje (MALL). Pedagogo terapeuta.
2.- Ejercicio profesional:
- Dos cursos entre 1979-80 i 1980-81- Servicio Militar Obligatorio (SMO) 1980-81 sargento maestro alfabetizador Extensión Cultural Campamento de san Pedro. Colmenar Viejo. Primera Región Militar. Inventor de método Alfabetización Básica Inicial (ALBAIN). Pedagogia Experimental Dr Ripoll UB delegación de Tarragona.
- 22 cursos de maestro de escuela (1981- 2003, más 8 cursos de asesor psicopedagógico EAP de Zona ZER (2003-2011), 6 cursos de profesor de instituto ( 2011-17) y desde 2017 hasta ahora investigación voluntaria aprendizaje servicio comunitario colaboradora en Educación y en la universidad URV de Tarragona. Resumiendo: más de 43 años de servicio profesional y voluntario.
3.- Como investigador-acción educativo e iniciativas solidarias desde 1976.-
Definición, disponibilidad y reconocimiento.
3.1.- Definición.-
1.- Profesor ad honorem jubilum, investigador educativo en neurociencia analógica social y cultural.
2.- Filoperiodista Transcomentalista:
Filo investigador-acción localista con filosofia periodística, Radiofonista local. Radio Falset ( Priorem Priorat des de 2008) Conferenciante, tallerista y animador de grupos. "Investigación en la tenencia de recuerdos en el aprendizaje neurosensorial por medio de comentarios para ser comentados en sentido de cooperación mental.
3.- Pedagogo terapeuta e inventor de juegos didácticos des de 1985
4.- Comentalista en el como comentamos mentalmente con sentido común cooperativo y como aprendemos a leer e interpretar a nivell sensorioneuronal la comprensió del recuerdo disponible en aprender a aprender.
5.- Cooppel: Plan general de Marca de identidad, relacionada en Tarragona Impulsa por el sentido común de la Comprensión del Recuerdo Disponible (CRD).
6.- Impulsor de la Causa Cooppel por la Paz, para concienciar y sensibilizar del talento de todas las personas y dar a conocer la práctica Cooppel en el como construir la paz en nuestra mente, en todas las edades, en cualquier momento y lugar.
¿Què és la pràctica Cooppel?
És un modelo sistémico inclusivo de aprender a aprender con más eficacia por medio de la pràctica diaria de entrenamiento lúdico-mental (PEL) por el sentido común cooperativo (COOP). En tres tipos de tareas:
1.- Tareas de observación y de planificació de nuestra mente en si como un neuromòbil, en relación con la Comprensión del Recuerdo Disponible (CRD).
2.- En actividades mentales funcionales con la CRD con el apoyo del propio propio cuerpo
3.- Y con prácticas ludo-creativitas en el propio entorno más próximo, para el desarrollo del la CRD.
La pràctica Cooppel se aprende en las diversas y plurales actuacions dentro del plan general de la Causa Cooppel por la Paz, con sus respectivos programas y proyectos centrados en atención a las personas, a la familias y a las asociaciones.
3.2.- DISPONIBLES.-
Disponibles en organizar el concierto Cooppel local por la Paz del músico, cantante y escritor Jordi Català, conversaciones y talleres presenciales y telemáticos sobre como aprender más y mejor con el mismo esfuerzo. Para todas las edades.
3.3.- Reconocimiento internacional.-
Investigación Reconocida Honoris Causa Solidaria (HCS) en el 2004.
https://laleixar.blogspot.com/2024/04/12-el-proper-05-de-novembre-xx.html
Aplicamos la práctica Cooppel en el neuroaprendizaje de la vida en el éxito del siglo XXI.
Descubramos nuestros talentos!!!
Medalla de Plata 2017 Ateneu de Tarragona
Más info en:
https://www.territoriscreatius.cat/usuarios/detall/162/josep-maria-ferran-i-torrent/
4.- Contáctanos:
Escribe las 24 horas al info@cooppel.org o al what's 619 79 39 69. Te contestamos lo antes posible.
Atenció presencial y telemática.
CONVERSAR I COMENTAR AMB SENTIT COOPERATIU MENTAL
COOPPEL: Pel sentit comú sempre i a tot arreu.
Cooperació pel sentit vital intencional disponible, creativitat mental i comunicació social.
En la tesi postulant CoMENTALISTA Causa Cooppel per la Pau utilitzo "la microvocalització de la primera vocal" per indicar que forma part del marc conceptual i teòric del o de la Cooppel.
Del com a model i de la com a causa o com a tesi postulant.
1.- ACRÒSTIC:
CoMENTALISTA és el saber tenir, fer, estar, ser i crear en els processos de cooperació, que denomino Cooppel com a marca personal o d'iniciativa solidària.
Tenir disponibilitat. Actual, el no ja el tenim.
Fer la pràctica Comentalista Cooppel
Estar a prop de les persones necessitades, una i a més d'una ja éstà justificat
Ser amb identitat, pertinença i participació
Crear oportunitats a les persones
Cooperar pel sentit vital
Acròstic sumatiu:
1.- C:
Cooppel
2.- Co:
Cooperació com a oportunitat única
3.- CoM:
Com dur a terme? Com construir la Pau en la ment d eles persones (UNESCO) i com progressar més i millor en els ODS 2030 i com emprar el Disseny Universal dels Aprenentatges ( DUA) en la vida? Com ocupar la ment? (CoM)
4.- CoMENTA-
Per mitjà de la conversa i dels comentaris mentals i de les seves relacions lingüístiques, culturals i socials.
5.-TAL-
Tal què, tal qual, tal com, ....
Cada activitat conté tres tipus d'activitats lúdiques (TAL) .
T: Tasques de meditació i de silenci actiu,
A: Activitats psicofísiques ,
L: Lúdico invitació a crear i fabricar Jocs Cooppel.
6.- LISTA:
Lectura Interpretadora
Sensoneuronal Trans Autonomia
de l'autoritat mental. (Transaccional Analista)
2.- Tesi Cooppel per la Pau.-
Tesi postulant
Com construir la pau en la ment de les persones? Paradigma estratègic d'entrenament Lúdico-mental (PeL)
Com respectar el dret del disseny universal de l'aprenentatge? Drets Humans Emergents
Com afrontar la supervivència en el segle XXI? Els ODS 2030. Drets de la Humanitat
Tres principis universals molt fàcils d'entendre i aplicar en el dia a dia:
1.- Principi de les oportunitats de la Transmediació Social (PoTS).- La comunicació i la conversa. Les relacions sistèmiques inclusives.
Tot és possible en la comunitat positiva. Com més serem millor.
2.- Principi de l'autoritat mental del neuroplacebo o "neurbo" (PaNB).-
Ones Cerebrals. Nivells Mentals. Biaixos. Concentració d'ocupació Mental (CoM). ADAN: Aprenentatge Decisional Analista Neurosensorial. ADN- Mental: Anàlisi Decisional Neurosensorial
Tot es superable si controlem la nostra ment. Certesa, credibilitat i impulsos mentals
3.- Principi universal de la NeuroTranSocialització (PuNTS).- Cooperació hoslística pel sentit vital (Cooppel). CoMENTS o Entrenament cooperatiu universal ENTS.
Tota activitat té tres decisions:
- La decisió que la fa possible. "El no ja el tenim". "Una sola persona ho justifica"
- La decisió dels efectes mentals ENTS "cada moment és una nova oportunitat"
- i la decisió de com avaluem i per tant de com ens motiva. "Reaprendre justifica tot acte i dona vida"
Com? per mitjà de la conversa
3.- TRETS DE LA CONVERSA comentalista:
Pel valor de la comunicació, de la creativitat i de la cooperació.
- Pensament
- La conversa és una competència transversal bàsica, aplicable des de la totalitat dels llenguatges i de les relacions ment en si, cos-ment, cos+ment-entorn, etc.
- El missatge no està mai acabat, es reconstrueix sempre, és aprendre. desaprendre i reapendre com a procés constant.
- Es fan comentaris sobre la pròpia ment, els seus processos creatius i cooperatius narratius i els seus nivells de guions sensoneuronals i neurosensorials, relats de processos cognitius, discursos de processos relacionals i estils vitals (ikigai, sentit vital, etc.).
- Epistemologia.-
Constructivista. El com. Processos. Hi ha dues realitats, la realitat física i la mental. Teoria quàntica. Hi ha energia i Esperit. Economia mental i barreres (biaxos). Piaget, Vigotsky i Ausubel).
- Filosofia.-
Existencialista. Vinculat a la filosofia contemporània segle XXI. Teilhard de Chardin
- Psicologia.-
Humanista. Transaccional analista. El model de l'Anàlisi Transaccional (A.T.) aplicable a les psicologies útils en el dia a dia: conductisme, cognitivo conductista, cognitiu, altres com PNL, EFT, EMDR, etc.
- Psicopedagogia.-
Gamificació educativa, psicopedagogia del joc, ludodidàctica creativa, jocs d'estratègia, de rols i de sentit cooperatiu
- Pedagogia crítica.-
Paulo Freire. Pedagogia catalana segle XX.
- Neurociència.-
Analògica.
Amb l'horitzó de la Intel·ligència Artificial (IA) i les aplicacions de la tecnologia en neurociencia.
Les i els neurocientífics fan recerca a universitats, centres de recerca, indústries biotecnològiques o farmacèutiques. Però també treballen com a psicòlegs, neuropsiquiatres, s'incorporen a la publicitat, la comunicació, la premsa, l'ensenyament o les empreses.
Sempre disponibles a conversar amb comentaris mentals segons el model sistèmic inclusiu (Sí) Cooppel.
Filoperiodisme:
- Filo investigació local periòdica (localitzar l'entorn proper d'aprenentatge en motivació i el valor vital).
4.- Com ocupar la Ment (CoM) (els nostres temps).-
- La rendibilitat de l'ocupació mental del temps. Sis formes segons l'AT:
https://www.cop.es/colegiados/MU00024/et.htm
1.- Motivació. Quatre formes: Els rituals, els passatemps, l'aïllament i la intimitat
2.- Identificació i eliminació cooperativa dels jocs psicològics, jocs de poder i mecanismes de defensa
3.- Activitat creativa, cooperativa i comunicativa:
Conversació i conversació comentalista.
Amb confidencialitat, discreció i reserva garantitzada. Transmediació social, implicació comunitària i consciència de l'ENTS
VIDA CIVIL PRÀCTICA DIÀRIA:
Organitzem i/o participem amb la conversa comentalista ocasional. 20 tipus
A poder ser orientades a la conscienciació i sensibilització de l'ENTS mental Cooppel.
3.1- Tres tipus de converses orals: del català, del castellà i del francès. Organitzo. Presencials i/o telemàtiques Meet o What's. Idiomes. Pla general Causa Cooppel per la Pau.
3.2- Converses del dol per la pèrdua d'una persona estimada, per la pèrdua de quelcom de valor per la vida i per altres ensurts. Organitzo. Presencial o telemàtiques Meet o What's. Acompanyament. Associació Centre Escolta Activa Aixopluc de Cambrils.
3.3- Una opinió més, de temes educatius, culturals, socials, civils i de justícia i salut. Presencial o telemàtica. Consultoria. Pla Cooppel per la Pau.
3.4- Converses sobre drets humans, iniciatives personals i col·lectives. Ètica i emocions. Presencial o telemàtica. Consultoria Drets Humans (CERADAI).
3.5.- Converses sobre aprendre a aprendre per a tota la vida i per a totes les edats. Presencials. Programa "C@M ins". Coordinació.
3.6.- Converses sobre competències i coneixements bàsics. Com aprendre a aprendre sense biaxos ni prejudicis. Presencial i/o telemàtic. Acompanyament. Pla general Cooppel per la Pau i programa INS Martí Franquès de Tarragona
3.7.- Converses sobre Entrenament Narratiu Transversal Sensoneuronal (ENTS). Com pensem i com sentim. Presencial i/o telemàtic. Direcció espiritual des del silenci. Suport motivacional. Pla general Cooppel per la Pau.
3.8.- Converses animadores a menors d'edat, a pares i mares. Com millorar les relacions en família. Presencial. Coordinació. Programa Cooppel de suport a les famílies. INS Martí Franquès de Tarragona.
3.9.- Converses animadores culturals Ateneu. El temps d'oci, la creativitat i la comunitat cultural. Artistes i autories. Contemplació de l'art. Presentació i entrevistes. Ateneu de Tarragona.
3.10.- Converses en grups veïnals. Els drets veïnals i iniciatives. Consultoria. Consultoria Ètica i Mediació en Drets Humans
3.11.- Converses animadores de Vida Creixent per al contacte, acolliment i acompanyament en l'animació de grups parroquials. Animació d'animadors i animadores. Vida Creixent.
3.12.- Converses animadores sinodals (persones i grups que parlen i preguen pel sínode). Coordinació de la lectura i de la conversa espiritual sinodal. C@LCs lliure, amb els permisos corresponents.
3.13.- Converses en la preparació al matrimoni. CPM. Presencial i en "On Line" Parella preparadora. Pastoral Prematrimonial i e-cursos de la Federació Espanyola de CPM.
3.14.- Converses de donar exemple o reconciliació en grups carismàtics. Presencial. Animació. Grup Carismàtic de Tarragona
3.15.- Converses pròpies de la mentoria a menors d'edat o extutelats. Acolliment i acompanyament personalitzat dins de la ciutat i del país. Presencial. Mentoria social. Quilòmetre Zero
3.16.- Converses tècniques i formatives com a mediació i negociació veïnal, cultural, educativa o social. Presencial o telemàtica. Consultoria tècnica i motivacional. Federació veïnal de Tarragona Segle XXI.
3.17.- Converses sobre informació, orientació i assessorament turístic. Persona Informant. Parc Natural Serra de Montsant, del Priorat i EIN Serra de Llaberia.
3.18.- Converses d'animació cultural sobre produccions artístiques, musicals, etc i de la recerca com aprenentatge servei a universitaris o persones estudioses. Organitzo. Proposant i comunicant. Ateneu de Tarragona.
3.19.- Converses motivadores per a ser gravades i per a ser difoses pel seu valor comunitari. Organitzo: Priorem Priorat. Director i realitzador. Programa mensual col·laborador a ràdio Falset.
A més de la participació en reunions telemàtiques dirigides per entitats organitzadores.
Per la present exposem la nostra disposició de suport Cooppel que consisteix en suport tècnic educatiu i comunicatiu, suport motivacional, mediador i de mentoria a les persones, a les famílies i a les associacions amb el codi ètic per a dur a terme la nostra tasca de voluntariat social APS i amb els codis científic i de solidaritat, als quals estem compromesos amb confidencialitat, reserva i discreció.- Tres cosis i tres tesis
1.- CODI ÈTIC de la proposta COOPPEL.-
La nostra tasca s'ofereix amb codi ètic de cara a l'entitat que pactem i de cara a les persones que donem atenció, amb la concreció del compromís que serà avaluat.
El nostre codi ètic és el mateix que el codi ètic del COPEC i de l'estatut del voluntariat i de l'aprenentatge servei (APS).
Les persones de les entitats que tractem estarem dins del seu projecte i mirarem d'ajudar i proposar complements i suplements dins dels principis del neuroaprenentatge que són el coneixement de les pròpies capacitats d'aprendre a aprendre, consciència i apreciació del seu nivell competencial actual i seguiment de les tasques d'entrenament CòMENTS amb els 40 items NTS i de la producció creativa que portem a terme en la nostra relació. Les produccions creatives respectem la seva autoria i posarem el seu nom d'autoria a les mateixes produccions creatives.
La nostra activitat és solidària i no té i no ha de tenir cap incompetivitat en el món laboral sinó la seva complicitat en benefici de les persones en el marc del voluntariat i de l'APS.
Tesi 01: Plantejament ètic sistèmic i inclusiu.
2.- FINS CIENTÍFICS de la Causa Cooppel per la Pau.-
CODI CIENTÍFIC de les condicions de la investigació Cooppel.-
Nosaltres oferim la nostra atenció de forma voluntària social, aprenentatge servei Cooppel i per tant concretarem les condicions per les quals es pugui a terme el programa o projectes i es treguin els seus resultats. Condicions que s'han de valorar, respectar i tenir en compte els valors i les normes al respecte. Els nostres principis són a més de l'entrenament "ENTS" els de la consciència i el record de les pròpies competències, la creativitat com la producció creativa i les relacions sistèmiques de l'entorn i de les tasques personalitzades en el propi context personal i/o familiar. Concretarem les proves (veus, fotografies, videoclics), les anècdotes i els testimonis voluntaris que evidenciïn els progressos i la seva opinió.
Tesi 2: Els resultats és tenir clar com podem ajudar a més persones, més famílies i més associacions.
3.- EQUITAT
CODI SOLIDARI DE DRETS HUMANS: IGUALTAT I EQUITAT.
Tots hi guanyem i entre tots transformem la societat.-
La nostra relació i tracte d'acord als Drets Humans és entre iguals amb respecte, amb les persones que tenen responsabilitats i per empatia nosaltres ens fem còmplices de les mateixes amb diàleg i en la mira en el bé a les persones que fem atenció.
Les nostres virtuts i valors són:
- humanitat (drets humans 1948 i drets humans emergents).
- equitat, igualtat,
- coherència, autenticitat, legitimitat,
- competència, visió de futur, sempre sumar,
- reflexió, pragmatisme i activisme en la resolució de problemes.
- imparcialitat, neutralitat,
- universalitat de valors i disseny universal dels aprenentatges (DUA),
- cooperació i llibertat responsable,
- caràcter 100% voluntari, pressupost agència zero zero i gratuït amb la finalitat científica d'aprendre per millorar l'ajuda als demés.
- benestar humà, animal, vegetal i, ecologia integral i sostenibilitat mundial.
Tesi 03: La confiança, la reputació i la dignitat honoris causa són claus en eliminar els biaixos mentals, les barreres socials i els obstacles culturals per a dur a terme experiències constructores de competències ciutadanes del segle XXI