dimarts, 26 de març del 2024

22.- Què vol dir "CoMENTALISTA"?.-

 CONVERSAR I COMENTAR AMB SENTIT COOPERATIU MENTAL

COOPPEL:  Pel sentit comú sempre i a tot arreu. 

Cooperació pel sentit vital intencional disponible, creativitat mental  i comunicació social.


En la tesi postulant CoMENTALISTA Causa Cooppel per la Pau utilitzo "la microvocalització de la primera vocal" per indicar que forma part del marc conceptual i teòric del o de la Cooppel. 

Del com a model i de la com a causa o com a tesi postulant.

1.- ACRÒSTIC:

CoMENTALISTA és el saber tenir, fer, estar, ser i crear en els processos de cooperació, que denomino Cooppel com a marca personal o d'iniciativa solidària.

Tenir disponibilitat. Actual, el no ja el tenim.

Fer la pràctica Comentalista Cooppel

Estar a prop de les persones necessitades, una i a més d'una ja éstà justificat

Ser amb identitat, pertinença i participació

Crear oportunitats a les persones

Cooperar pel sentit vital

Acròstic sumatiu:

1.- C: 

Cooppel

2.- Co: 

Cooperació com a oportunitat única

3.- CoM: 

Com dur a terme? Com construir la Pau en la ment d eles persones (UNESCO) i com progressar més i millor en els ODS 2030 i com emprar el Disseny Universal dels Aprenentatges ( DUA) en la vida? Com ocupar la ment? (CoM)

4.- CoMENTA- 

Per mitjà de la conversa i dels comentaris mentals i de les seves relacions lingüístiques, culturals i socials.

5.-TAL-

Tal què, tal qual, tal com, ....

Cada activitat conté tres tipus d'activitats lúdiques (TAL) . 

T: Tasques de meditació i de silenci actiu, 

A: Activitats psicofísiques , 

L: Lúdico invitació a crear i fabricar Jocs Cooppel.

6.- LISTA: 

Lectura Interpretadora 

Sensoneuronal Trans     Autonomia

de l'autoritat mental. (Transaccional Analista)


2.- Tesi Cooppel per la Pau.-

Tesi postulant

Com construir la pau en la ment de les persones? Paradigma estratègic d'entrenament Lúdico-mental (PeL)

Com respectar el dret del disseny universal de l'aprenentatge? Drets Humans Emergents

Com afrontar la supervivència en el segle XXI? Els ODS 2030. Drets de la Humanitat

Tres principis universals molt fàcils d'entendre i aplicar en el dia a dia:

1.- Principi de les oportunitats de la Transmediació Social (PoTS).- La comunicació i la conversa. Les relacions sistèmiques inclusives.

Tot és possible en la comunitat positiva. Com més serem millor.

2.- Principi de l'autoritat mental del neuroplacebo o "neurbo" (PaNB).- 

Ones Cerebrals. Nivells Mentals. Biaixos. Concentració d'ocupació Mental (CoM). ADAN: Aprenentatge Decisional Analista Neurosensorial. ADN- Mental: Anàlisi Decisional Neurosensorial

Tot es superable si controlem la nostra ment. Certesa, credibilitat i impulsos mentals

3.- Principi universal de la NeuroTranSocialització (PuNTS).- Cooperació hoslística pel sentit vital (Cooppel). CoMENTS o Entrenament cooperatiu universal ENTS. 

Tota activitat té tres decisions: 

- La decisió que la fa possible. "El no ja el tenim".  "Una sola persona ho justifica"

- La decisió dels efectes mentals ENTS "cada moment és una nova oportunitat"

- i la decisió de com avaluem i per tant de com ens motiva. "Reaprendre justifica tot acte i dona vida" 


Com? per mitjà de la conversa

3.- TRETS DE LA CONVERSA comentalista:

Pel valor de la comunicació, de la creativitat i de la cooperació.

- Pensament

- La conversa és una competència transversal bàsica, aplicable des de la totalitat dels llenguatges i de les relacions ment en si, cos-ment, cos+ment-entorn, etc. 

- El missatge no està mai acabat, es reconstrueix sempre, és aprendre. desaprendre i reapendre com a procés constant.

- Es fan comentaris sobre la pròpia ment, els seus processos creatius i cooperatius narratius i els seus nivells de guions sensoneuronals i neurosensorials, relats de processos cognitius, discursos de processos relacionals i estils vitals (ikigai, sentit vital, etc.).

- Epistemologia.-

Constructivista. El com. Processos. Hi ha dues realitats, la realitat física i la mental. Teoria quàntica. Hi ha energia i Esperit. Economia mental i barreres (biaxos). Piaget, Vigotsky i Ausubel). 

- Filosofia.-

Existencialista. Vinculat a la filosofia contemporània segle XXI. Teilhard de Chardin

- Psicologia.-

Humanista. Transaccional analista. El model de l'Anàlisi Transaccional (A.T.) aplicable a les psicologies útils en el dia a dia: conductisme, cognitivo conductista, cognitiu, altres com PNL, EFT, EMDR, etc. 

- Psicopedagogia.-

Gamificació educativa, psicopedagogia del joc, ludodidàctica creativa, jocs d'estratègia, de rols i de sentit cooperatiu

- Pedagogia crítica.- 

Paulo Freire. Pedagogia catalana segle XX.

- Neurociència.- 

Analògica. 

Amb l'horitzó de la Intel·ligència Artificial (IA) i les aplicacions de la tecnologia en neurociencia.

 Les i els neurocientífics fan recerca a universitats, centres de recerca, indústries biotecnològiques o farmacèutiques. Però també treballen com a psicòlegs, neuropsiquiatres, s'incorporen a la publicitat, la comunicació, la premsa, l'ensenyament o les empreses.


                        CoMENTALISTA

Sempre disponibles a conversar amb comentaris mentals segons el model sistèmic inclusiu (Sí) Cooppel.       

Filoperiodisme: 

- Filo investigació local periòdica (localitzar l'entorn proper d'aprenentatge en motivació i el valor vital).

4.- Com ocupar la Ment (CoM) (els nostres temps).-

- La rendibilitat de l'ocupació mental del temps. Sis formes segons l'AT:

https://www.cop.es/colegiados/MU00024/et.htm

 1.- Motivació. Quatre formes: Els rituals, els passatemps, l'aïllament i la intimitat

2.- Identificació i eliminació cooperativa dels jocs psicològics, jocs de poder i mecanismes de defensa

3.- Activitat creativa, cooperativa i comunicativa: 

Conversació i conversació comentalista.

Amb confidencialitat, discreció i reserva garantitzada. Transmediació social, implicació comunitària i consciència de l'ENTS

VIDA CIVIL PRÀCTICA DIÀRIA:

Organitzem i/o participem amb la conversa comentalista ocasional. 20 tipus

A poder ser orientades a la conscienciació i sensibilització de l'ENTS mental Cooppel.

3.1- Tres tipus de converses orals: del català, del castellà i del francès. Organitzo. Presencials i/o telemàtiques Meet o What's. Idiomes. Pla general Causa Cooppel per la Pau.

3.2- Converses del dol per la pèrdua d'una persona estimada, per la pèrdua de quelcom de valor per la vida i per altres ensurts. Organitzo. Presencial o telemàtiques Meet o What's. Acompanyament. Associació Centre Escolta Activa Aixopluc de Cambrils.

3.3- Una opinió més, de temes educatius, culturals, socials, civils i de justícia i salut. Presencial o telemàtica. Consultoria. Pla Cooppel per la Pau.

3.4- Converses sobre drets humans, iniciatives personals i col·lectives. Ètica i emocions. Presencial o telemàtica. Consultoria Drets Humans (CERADAI).

3.5.- Converses sobre aprendre a aprendre per a tota la vida i per a totes les edats. Presencials. Programa "C@M ins". Coordinació.

3.6.- Converses sobre competències i coneixements bàsics. Com aprendre a aprendre sense biaxos ni prejudicis. Presencial i/o telemàtic. Acompanyament. Pla general Cooppel per la Pau i programa INS Martí Franquès de Tarragona

3.7.- Converses sobre Entrenament Narratiu Transversal Sensoneuronal (ENTS). Com pensem i com sentim. Presencial i/o telemàtic. Direcció espiritual des del silenci. Suport motivacional. Pla general Cooppel per la Pau.

3.8.- Converses animadores a menors d'edat, a pares i mares. Com millorar les relacions en família. Presencial. Coordinació. Programa Cooppel de suport a les famílies. INS Martí Franquès de Tarragona.

3.9.- Converses animadores culturals Ateneu. El temps d'oci, la creativitat i la comunitat cultural. Artistes i autories. Contemplació de l'art. Presentació i entrevistes. Ateneu de Tarragona.

3.10.- Converses en grups veïnals. Els drets veïnals i iniciatives. Consultoria. Consultoria Ètica i Mediació en Drets Humans

3.11.- Converses animadores de Vida Creixent per al contacte, acolliment i acompanyament en l'animació de grups parroquials. Animació d'animadors i animadores. Vida Creixent.

3.12.- Converses animadores sinodals (persones i grups que parlen i preguen pel sínode). Coordinació de la lectura i de la conversa espiritual sinodal. C@LCs lliure, amb els permisos corresponents.

3.13.- Converses en la preparació al matrimoni. CPM. Presencial i en "On Line" Parella preparadora. Pastoral Prematrimonial i e-cursos de la Federació Espanyola de CPM.

3.14.- Converses de donar exemple o reconciliació en grups carismàtics. Presencial. Animació. Grup Carismàtic de Tarragona

3.15.- Converses pròpies de la mentoria a menors d'edat o extutelats. Acolliment i acompanyament personalitzat dins de la ciutat i del país. Presencial. Mentoria social. Quilòmetre Zero

3.16.- Converses tècniques i formatives com a mediació i negociació veïnal, cultural, educativa o social. Presencial o telemàtica. Consultoria tècnica i motivacional. Federació veïnal de Tarragona Segle XXI.

3.17.- Converses sobre informació, orientació i assessorament turístic. Persona Informant. Parc Natural Serra de Montsant, del Priorat i EIN Serra de Llaberia.

3.18.- Converses d'animació cultural sobre produccions artístiques, musicals, etc i de la recerca com aprenentatge servei a universitaris o persones estudioses. Organitzo. Proposant i comunicant. Ateneu de Tarragona.

3.19.- Converses motivadores per a ser gravades i per a ser difoses pel seu valor comunitari. Organitzo: Priorem Priorat. Director i realitzador. Programa mensual col·laborador a ràdio Falset.

A més de la participació en reunions telemàtiques dirigides per entitats organitzadores.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada